Onze eerste klanten - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van jeremy muller - WaarBenJij.nu Onze eerste klanten - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van jeremy muller - WaarBenJij.nu

Onze eerste klanten

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

09 September 2020 | Nicaragua, San Juan del Sur

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat op de blog gezet heb, maar we hadden het druk.
We wilde graag met september open dus er moest hard gewerkt worden om dat allemaal op tijd klaar te hebben.
Maar het is gelukt.
De cabana s zijn klaar op 1 na dan.
Dat is nu voorlopig jeremy zijn werkplaats.
Er moest nog een wc bij de bar gemaakt worden en die is ook af.
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de vorderingen die we hebben gemaakt.
Ik ben wel op zo onderhand na een jaar 7 dagen per week aan het werk te zijn, maar we doen dit om straks wat rustiger aan te doen als alles weer normaal verloopt.
Dan hopen we ook personeel te hebben dan kan ik met pensioen.
Als ik het tenminste ook uit handen kan geven.
Hellemaal niks meer doen zit niet in me.

Eind augustus ben ik begonnen om advertenties op fb te zetten en we hebben echt heel veel leuke reacties gehad.
Ook heel veel vragen ik had er zo wat een dag taak aan.
Maar dat hoort erbij.
De eerste boeking hadden we op 5 september een gezin met 2 kinderen voor op de dorm.
Nou die kwamen al niet opdagen.
En aangezien we nog geen bankrekening hebben kunnen we geen aanbetaling vragen.

De 2e boeking was op 8 september een stelletje klonk heel serieus en ja hoor kwam ook niet op dagen, is zeker normaal hier, en af bericht geven is er ook niet bij.
Maar we werden 7 september gebeld door het bedrijf dat onze zonnepanelen heeft geplaatst of er 8 september plaats was voor 6 personen, want ze hadden een klus in de buurt.
En dat hadden we, dus uit eindelijk toch nog onze eerste klanten.
Ik was wel blij want je kent ze toch een beetje.
Ze kwamen na het werk rond een uur of 6.
Ze wisten dat we geen restaurant hebben, dus ik dacht die hebben al wat gegeten of nemen wat mee.
Ze hadden nog niet gegeten ik zei dat ik wel clubsandwich kon maken.
Daar hadden ze wel interessen in.
Dit was even flink aanpoten, want voor 6 man een clubsandwich was even niet waar ik op gerekend had.
Gelukkig zijn ze makkelijk en vonden het niet erg om even te wachten.
Ze namen lekker een biertje aan de bar en hadden veel lol.
Gelukkig vonden ze de clubsandwich allemaal erg lekker, dit is altijd goed om te horen.
Ze hebben heerlijk geslapen en waren ook zeer tevreden met het ontbijt.
Ze willen vaker komen slapen als ze in de buurt moeten werken.
We zeiden al tegen ze dat we dan wel een pakketje maken met een avond maaltijd.
Als ze het op tijd aangeven heb ik de tijd om eten te maken, dit doe ik alleen voor hun of misschien als er klanten zijn kunnen ze ook dezelfde maaltijd bestellen is misschien wel een idee.
Het is toch inkomen.
We hebben deze dag leuk verdient en tevreden klanten erbij.
2 willen deze maand een weekend met hun vrouw komen, altijd goed.

Ik had op internet een promotie gezet en ineens kregen we van een Amerikaan een intro filmpje opgestuurd.
Hij had gezien wat we allemaal gebouwd hadden en vond dit zo leuk dat hij dit voor ons heeft gemaakt.
Nou is dit wel zijn beroep maar toch heel leuk dat hij ons dit kado gaf.
En het staat wel heel professioneel vind ik.
Met onze stemmen zou dit toch niet klinken haha.

Zo nu de was doen alle kamers schoon maken en wachten op het weekend.
Dan zijn we vol geboekt door 8 jongens nu maar hopen dat ze komen.
Het weekend er na hebben we een echtpaar, dit zijn vrienden van onze advocaat.
Die had onze promotie gedeeld en op zijn fb hadden heel veel vrienden gereageerd.
Hij belde ons om het nummer door te geven van die mensen.
Dit is toch heel lief van hem om ons zo te helpen, en ik ga er van uit dat deze mensen wel komen.
Maar je weet het hier nooit blijft toch nicaragua hier gaat alles net even anders dan in nederland.
Zo jullie zijn weer een beetje op de hoogte, ik moet weer aan het werk mijn pauze is voorbij.

Verslag uit: Nicaragua, San Juan del Sur

aangekomen in nicargua

Nou we zijn er hoor, niet vragen hoe want zoals gewoonlijk gaat dat bij ons niet van een leien dakje.
Na een vlucht van 11 uur kwamen we aan in Panama.
Dit ging goed, maar van af nu ja komt het hoor.
De koffers, daar stonden we bij de band, iedereen had zijn koffer al alleen wij niet.
Maar even vragen, oh deze zijn al door geboekt naar Nicaragua.
Ja dat is fijn dat KLM dit even door gegeven heeft bij het inchecken.
Hier in zitten medicijnen toilettas en dat soort dingen in, ach gelukkig zaten de kleren in onze handbagage.
Op naar het dure hotel, want zo duur hebben we nog nooit geslapen ja wel 104 euries voor 1 nachtje.
Even inchecken en vragen hoe laat we ontbijt hebben.
Oh jee dit zit niet bij de prijs in.
Dan maar even eten lekker een buffet.
Koud biertje er bij dan komt het wel goed.
We zetten alles op 1 rekening dan kan dat naar de KLM want die heeft de fout gemaakt met de tickets.
Het eten viel erg tegen beetje rijst wat vlees, maar wel een hele vette rekening 60 dollar.
Ik hoop maar dat de KLM dit gaat betalen.
Dan maar op tijd naar bed half 9 panama tijd half 4 s nachts Nederlandse tijd.
Eerst ff de tandjes poetsen, uh geen tandpasta zit in de koffers.
Gelukkig wel de tandenborstels, dan maar zonder tandpasta het is niet anders.
Vanmorgen al vroeg wakker half 4 nou nog maar even omdraaien dan.
Om half 6 zijn we maar naar buiten gegaan om een peuk te roken, want er kan geen raam open om stiekem te roken.
Hierna even ontbijten voor 16 dollar pp. geroosterd broodje met kaas was weer een koopje.
Eind afrekening bijna 200 dollar voor een nachtje in een kut hotel.
Op naar het vliegveld.
Zo dit was even relaxt we konden gewoon door lopen hoefde niet in de rij voor de koffers.
Haha zo heeft ieder nadeel toch zijn voordeel.
Alles liep vlotjes we zaten zo in het vliegtuig.
Tot dat er door de microfoons een bericht in het spaans kwam en de mensen allemaal begonnen te vloeken en tieren.
Wat is er aan de hand? we moesten er weer uit want het vliegtuig was stuk.
We zouden een vertraging van 3 uur krijgen, gelukkig konden we met een ander vliegtuig en werd het uiteindelijk maar 2 uur.
Pffff dan zit het toch nog mee, of toch niet.
Aangekomen in Nicaragua, zouden de koffers er ook zijn?
We stonden al even te wachten maar ja hoor daar kwam koffer nummer 1.
Natuurlijk daar bleef het bij.
Op naar de bagage balie, na 2 uur in de rij, we waren dus niet de enigste, waren we eindelijk aan de beurt.
Alles opgegeven en morgen dan worden we gebeld.
Met de taxi naar ons verblijf bij onze Nederlandse Inge.
Daar de koffer opengemaakt want wisten niet meer waar wat in zat.
Ja dus geen toilet tas geen medicijnen, maar naar de winkel om tandpasta en zo te kopen het is niet anders.
Het is nu afwachten komt de koffer morgen of zijn we die kwijt,
Word vervolgt.