leuk zo een zwembad - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van jeremy muller - WaarBenJij.nu leuk zo een zwembad - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van jeremy muller - WaarBenJij.nu

leuk zo een zwembad

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

05 December 2019 | Nicaragua, San Juan del Sur

Het zwembad zou s middags om 2 uur komen, ja niet dus.
Het werd s avonds 7 uur,
Hoe stom zijn ze er is geen straat verlichting om 6 uur is het hier pik donker, ons land staat vol mariaal dus zien waar je rijd word al moeilijk.
Wij zeiden laat ze anders morgen ochtend het zwembad op ons land zetten, nee dat kon niet want de vrachtwagen was gehuurd dus dat kost geld.

Wat een ellende Jeremy was naar de straat gelopen en kwam terug met de mededeling Wen kom gauw en neem je camera maar mee dit wil je niet missen.
Gewapend met camera liep ik naar de hoofdweg toe, ja hoor ik zag het al een reuze bad met knipperlichten en een hoop lawaai de hele buurt was uitgelopen, ojee wat is dit nu weer.
Hij kon niet ons weggetje op, er moesten bomen gezaagd worden van verschillende buren elektra draad moest om hoog gehouden worden, jezus wat een toestand zijn ze hier nou zo dom.
Ik met de buren praten want ja het zijn toch weer die achterlijke Hollanders die zulke dingen aan de hand halen.
Gelukkig zijn de mensen hier zo aardig niemand maakte er een probleem van en het voordeel is wel dat ze nu allemaal weten waar Lazy Days zit.
Ik ben maar weg gelopen ik zat die dag al in de stress.
Heeft heeft uiteindelijk 2 uur geduurd om 500 meter te rijden naar ons land.
Maar hij was er, nu nog het land op.
Schijnend met lampjes en roepen welke kant hij moest op draaien waren we een uur verder en hij stond er.
We hadden een zwembad besteld van 7 bij 3,5 meter deze is 9 bij 4.30 foutje met bestellen deze blijkt ook 4000 dollar duurder te zijn maar dat hoeven wij natuurlijk niet te betalen.

Ik zat er hele maal door heen dit was ook omdat er hier een vrouw mee is met de eigenaar die al dagen in de vrachtwagen ligt met haar luie reet en geen moer uitvoert, dit soort mensen kan ik niet tegen het is een jonge meid van een jaar of 25 ga wat doen in godsnaam.
Als de kok gekookt heb staat ze als eerste bij de tafel om voor haar zelf op te scheppen, ja als je zo de hele dag op je luie reet zit zal je wel erg moe zijn.
S middags vroeg ze ook nog of ze even in onze hangmat een dutje mocht doen natuurlijk mag dat we hadden wel erg medelijden met haar want dat arme kind wist niet meer hoe ze moest zitten in de vrachtwagen en dan ook nog eens drie dagen dat snappen we wel.
Toen wilde ze douchen oke ik begrijp dat je als vrouw niet net zo als die mannen buiten bij de bak je muts gaat wassen, en natuurlijk mag dat van ons.
Maar we hadden geen water dus ze moest het met een emmer doen, nou mevrouw liet dit wel even brengen want ja daar ga je zelf niet mee lopen.
Toen ze klaar was liep ik de badkamer in en dacht ik krijg een rolberoerte.
Alles maar dan ook alles zat onder de modder ze heeft gewoon met haar vuile slippers door de badkamer gelopen en in de douche zelf lag ook een berg modder.
Ik ging uit mijn dak die vieze.........
Ik riep Jeremy erbij en zei ga er wat van zeggen, moet ik dat doen zegt hij ja lijkt me wel verstandig want je kent me ik trek haar aan de haren hier naar toe.
We hebben Daniel er bij gehaald en gezegd douchen prima maar niet zo achter laten, hij was er mee eens.
Ze had ook nog in mijn spullen zitten struinen en de wasbak lag vol met haren oh wat was ik kwaad.
Ze heeft ook niet meer gedoucht, dit omdat ze dan natuurlijk moet werken en ze is al zo moe.

De volgende dag ben ik maar even met Angela het dorp ingegaan om wat af te koelen, dit was wel erg fijn even mijn hart luchten en ergens een bakkie met iets lekkers genomen.

Het vervolg van het zwembad.
Er moest toch nog 10 cm dieper gegraven worden, ze kunnen hier zo goed inplannen, maar ja we moeten ons maar leren aanpassen zo gaat het hier nou eenmaal.
Het graven gaat door deze jongens heel langzaam dit zijn ook wel de traagste werkers die ik heb mee gemaakt.
Eindelijk waren ze zo ver hij kon er in.
Ja die moest er in maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan.
En wat denk je was het gat te klein, nee hé echt hier zakt je broek toch van af.
Gelukkig konden ze de handgrepen die gemaakt waren om hem te tillen er afgezaagd worden.
Na 2 uur zat hij er dan eindelijk in.
Ze wilde het water laten komen, nou ik dacht het ff niet het was al weer donker er lag bij de ingang een hoop zand die ze nog moesten weg halen er lag materiaal dit gaat hem niet worden jullie gaan eerst maar opruimen hier kan geen vrachtwagen door.
Met lampjes van de telefoon hebben ze alles opgeruimd ja want je zag natuurlijk geen bal hier.

Vandaag waren ze weer aan het kloten nu blijkt dat het zwembad niet goed ligt er zit verschil in.
Op zich is dit niet zo heel erg maar wij willen een speciaal dek om het bad heen en dan ga je dat zien.
Dus maar weer overleggen wat we nu gaan doen.
Hun voorstel was om een rand aan de hoge kant weg te zagen en er een nieuwe rand op zetten.
Of met natuursteen een terras te maken dan zie je het niet.
Okey we hebben dan maar besloten om natuursteen te doen, alleen de vraag is waar kopen we dat.
Hij wist wel iemand de deze stenen maakt.
Dit moet natuurlijk eerst gemaakt worden en komt uit Managua de hoofdstad.
We zitten u te wachten wat dit gaat kosten en hoe lang dit gaat duren dus word vervolgd.