Alles komt te gelijk - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van jeremy muller - WaarBenJij.nu Alles komt te gelijk - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van jeremy muller - WaarBenJij.nu

Alles komt te gelijk

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

15 November 2019 | Nicaragua, San Juan del Sur

4 Dagen na het hoge bezoek kregen we mooi nieuws dinsdag kunnen we waarschijnlijk onze residentie ophalen in de hoofdstad.
Dit is allemaal rap gegaan, en zonder veel problemen.
Eindelijk iets wat positief is.
Want normaal gaat het hier toch wel anders.

Kijk nou naar het stroom.
We zouden het een maand na aanvraag krijgen dat was 25 augustus.
We dachten nou dat is fijn het kost een paar centen om het allemaal privé te financieren, maar dan weet je wel zeker dat je stroom krijgt dachten wij dus.
Het bedrijf wat we hebben ingehuurd kan hier trouwens niks aan doen, die doen hun best maar zijn afhankelijk van het energie bedrijf.
En aangezien er hier maar 1 maken zij de dienst uit.
Het begon natuurlijk al dat er een rekening niet betaald was of wij daar even voor konden zorgen of wij betalen of de eigenaar.
Dit had ik mooi geregeld met mijn gebrekkige Spaans maar de eigenaar heeft betaald.
Na 15 dagen zou het bedrijf kunnen gaan beginnen om de paal en transformator te plaatsen.
Na 15 dagen nog geen paal, weer bellen naar het bedrijf wat voor ons alles zou regelen.
Er moest eerst nog even gekeken worden hoe ze dit gingen doen het werd 20 november en dat was zeker, wat waren we blij.

We zagen al mannetjes die rond liepen en aan het meten waren yes het gaat nu echt gebeuren.
De 13e kwam de supervisor van het energie bedrijf en van ons ingehuurde bedrijf nou het gaat dus echt gebeuren.
Na een half uur kwam de man op ons af met weer geweldig nieuws.
Het word december want ze moeten de hele wijk afsluiten om de kabels aan te sluiten.
Ik ging behoorlijk uit mijn dak, wat is dit toch we betalen het zelf en dan nog geen stroom.
Ach je kan wel kwaad worden maar het heeft totaal geen zin.
Dus maar weer afwachten, meer kunnen we niet doen.
We hebben besloten om er toch te gaan wonen als de keuken klaar is en lussen de stroom wel door bij de buren voor de ijskast en fan.

Ondertussen zijn we gaan bellen met de man van het zwembad ook dat is verschoven word begin december.
De man van de cabines is ook geweest dit word begin december.
Het gaat druk worden op ons stukje land alles komt tegelijk.
Maar dan ben je er ook gelijk van af, als alles ook werkelijk op die datums komt want het blijft natuurlijk Nicaragua.

Gister zijn we wezen kijken voor ons keukenblad die zou vandaag komen.
Maar er was nog niks klaar, ja gaat onze planning weer.
Maar de man zei dat ze vandaag klaar waren we zullen het zien.
We zijn enigszins iets wat geprikkeld door alles en reageren dit lekker op elkaar af, het word ook tijd dat we in onze eigen huis kunnen,
Elke keer alle rotzooi heen en weer slepen breekt ons een beetje op.

Het bouwen gaat trouwens wel lekker, Jeremy heeft onze slaapkamerkast en die van de logeerkamer al klaar, ik ben ze aan het beitsen en lakken dus morgen kunnen er al wat kleding naar toe gebracht worden.
Het huis is al bijna af op kleine dingetjes na.

Met ons personeel Santiago de buur jongen en Ramon de oudere man zijn kanjers we zijn heel blij met ze.
Je hoort van andere dat ze allemaal wel klachten hebben over de mensen die ze inhuren maar dat is bij ons echt niet zo ben super trots op ze.
Het zijn van die kleine dingen die grote betekenis hebben.
Zoals van de week Jeremy kon zijn meetlint niet vinden, en ze hadden besloten als hij hem niet vind om er samen 1 te kopen voor hem.
Hoe lief is dit ze verdienen 8 euro per dag en een meetlint is hun dag loon.
Natuurlijk willen wij dat niet en gelukkig is hij weer terecht.
Van de week kwam de ijscoman en Ramon trakteerde op een ijsje dat koste hem 2,70 dat is een hoop geld voor ze .
Daar uit kan je wel op maken dat ze het erg goed bij ons hebben want dit heb ik nog niet eerder gehoord bij andere.
Ze krijgen bij ons ook de vrijheid om dingen te leren en dat is voor hun ook beter dan kunnen ze meer geld gaan verdienen.
Santiago is nog jong 27 jaar en erg leergierig, kijk ook tegen Jeremy op en vind het geweldig om hem te helpen.
En wij vinden het ook leuk om te zien als ze wat geleerd hebben dat ze trots zijn.
Zo dat was het weer voor vandaag.
We gaan weer verder met de meubels maken en af wachten of het keukenblad vandaag gebracht word, ik ga er niet van uit, maar er is nog genoeg te doen dus we hoeven niet stil te zitten.

Verslag uit: Nicaragua, San Juan del Sur

aangekomen in nicargua

Nou we zijn er hoor, niet vragen hoe want zoals gewoonlijk gaat dat bij ons niet van een leien dakje.
Na een vlucht van 11 uur kwamen we aan in Panama.
Dit ging goed, maar van af nu ja komt het hoor.
De koffers, daar stonden we bij de band, iedereen had zijn koffer al alleen wij niet.
Maar even vragen, oh deze zijn al door geboekt naar Nicaragua.
Ja dat is fijn dat KLM dit even door gegeven heeft bij het inchecken.
Hier in zitten medicijnen toilettas en dat soort dingen in, ach gelukkig zaten de kleren in onze handbagage.
Op naar het dure hotel, want zo duur hebben we nog nooit geslapen ja wel 104 euries voor 1 nachtje.
Even inchecken en vragen hoe laat we ontbijt hebben.
Oh jee dit zit niet bij de prijs in.
Dan maar even eten lekker een buffet.
Koud biertje er bij dan komt het wel goed.
We zetten alles op 1 rekening dan kan dat naar de KLM want die heeft de fout gemaakt met de tickets.
Het eten viel erg tegen beetje rijst wat vlees, maar wel een hele vette rekening 60 dollar.
Ik hoop maar dat de KLM dit gaat betalen.
Dan maar op tijd naar bed half 9 panama tijd half 4 s nachts Nederlandse tijd.
Eerst ff de tandjes poetsen, uh geen tandpasta zit in de koffers.
Gelukkig wel de tandenborstels, dan maar zonder tandpasta het is niet anders.
Vanmorgen al vroeg wakker half 4 nou nog maar even omdraaien dan.
Om half 6 zijn we maar naar buiten gegaan om een peuk te roken, want er kan geen raam open om stiekem te roken.
Hierna even ontbijten voor 16 dollar pp. geroosterd broodje met kaas was weer een koopje.
Eind afrekening bijna 200 dollar voor een nachtje in een kut hotel.
Op naar het vliegveld.
Zo dit was even relaxt we konden gewoon door lopen hoefde niet in de rij voor de koffers.
Haha zo heeft ieder nadeel toch zijn voordeel.
Alles liep vlotjes we zaten zo in het vliegtuig.
Tot dat er door de microfoons een bericht in het spaans kwam en de mensen allemaal begonnen te vloeken en tieren.
Wat is er aan de hand? we moesten er weer uit want het vliegtuig was stuk.
We zouden een vertraging van 3 uur krijgen, gelukkig konden we met een ander vliegtuig en werd het uiteindelijk maar 2 uur.
Pffff dan zit het toch nog mee, of toch niet.
Aangekomen in Nicaragua, zouden de koffers er ook zijn?
We stonden al even te wachten maar ja hoor daar kwam koffer nummer 1.
Natuurlijk daar bleef het bij.
Op naar de bagage balie, na 2 uur in de rij, we waren dus niet de enigste, waren we eindelijk aan de beurt.
Alles opgegeven en morgen dan worden we gebeld.
Met de taxi naar ons verblijf bij onze Nederlandse Inge.
Daar de koffer opengemaakt want wisten niet meer waar wat in zat.
Ja dus geen toilet tas geen medicijnen, maar naar de winkel om tandpasta en zo te kopen het is niet anders.
Het is nu afwachten komt de koffer morgen of zijn we die kwijt,
Word vervolgt.