gaan we weer geen stroom - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van jeremy muller - WaarBenJij.nu gaan we weer geen stroom - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van jeremy muller - WaarBenJij.nu

gaan we weer geen stroom

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg jeremy

18 Oktober 2019 | Nicaragua, San Juan del Sur

Zo eerst een weekend naar Costa Rica naar onze vrienden.
Het begon al weer leuk, onderweg kwamen we er achter dat we onze vliegtickets naar Nederland vergeten hadden mee te nemen.
Deze moet je laten zien bij de grens van Costa Rica zo dat ze weten dat je er weer uit gaat.
Nou we zullen het wel zien dachten we.
Bij de grens even de bus naar Puntarenas geregeld is ongeveer 3 uurtjes rijden kost 8 dollar per persoon met een luxe bus.
Dat was snel geregeld dus op naar het loket, en ja hoor ze vroeg om de tickets, we hadden op onze telefoon wel een bewijs maar was niet volledig dus werd niet geaccepteerd.
Nu weten wij dat als je een bus ticket terug koopt ook geldig is dus weer naar buiten en een bus ticket terug kopen.
Deze koste 15 dollar per persoon want ja uit Costa Rica kost het wel duurder.
Nou we waren er door dus lekker achter uit met de stoel en rijden maar.
Na 2 uur rijden kwamen we stil te staan er was werk aan de weg, dit heeft meer dan een uur geduurd, en het weer werd er ook steeds slechter op het regende pijpen stelen.
Eindelijk om 5 uur waren we op plaats van bestemming en dat van s morgens 8 uur af.
Kerlyn kwam ons op halen en zei sorry maar ik moet wel werken tot 8 uur ik zet jullie af en dan zie ik jullie vanavond, Randal is boven met de baby.

Wij naar boven en ja hoor daar lag hij dan met Mia, en wat een prachtig kindje met een bos zwarte haren.
Ondertussen hadden we onze spullen naar de kamer gebracht en dachten dat Randal wel beneden zou komen.
Om een uur of 7 kwam opa die er naast woont en liep naar boven, Randal kwam naar beneden en ging koken voor ons.
Ja we weten dat ze een heel ander leven hebben dan ons maar ze zijn wel heel erg lieve mensen.
Na het koken ging Randel weer naar boven en opa naar huis.
Oke nou wij vermaken ons gelukkig wel en om 8 uur kwam Kerlyn thuis.
We hebben een kwartiertje gekletst en ze ging naar boven.
We zijn maar vroeg naar bed gegaan want zo een reis sloopt je op 1 of andere manier toch wel.

De volgende dag moest Kerlyn weer werken en Randal ging zijn eigen gang zoals gewoonlijk.
Kerlyn had Mia mee dus Randal zag zijn kans om lekker weg te gaan hahah.
Het was gelukkig droog en zijn eerst even wat dingetjes gaan kopen die ze bij ons niet hebben.
Na een uurtje waren we terug en daar zaten we dan met z'n tweetjes bij het zwembad.
De dag kroop voorbij en ik dacht we hadden beter maar 1 dagje kunnen gaan hadden we lekker kunnen werken er is nog genoeg te doen.
S avonds zouden we met z'n alle langs de boulevard gaan wandelen en toen we bij het strand kwamen begon het te regenen, dus weer terug.
We hadden even een paar pizza's mee genomen bij de pizzaria en deze aten we thuis op.
Na het eten gingen ze weer naar boven en dat was dus ons weekend.

De volgende dag met de bus naar huis.
In de bus kwam de man dat we bij moesten betalen, nou lekker dan 20 dollar ja en dat voor de zelfde bus als de heen weg scheelt gewoon even 17 dollar pp ach ja we moesten toch naar Costa Rica want daar stonden 2 koffers van ons en we hadden er ook uit gemoeten want hebben nog geen residentie.
We waren blij dat we weer in Nicaragua waren.

In de tussen tijd kregen we bericht van onze advocaat dat we geen stroom kregen want er stond nog een rekening open van de vorige eigenaar.
Hij had zijn laatste stroom rekening niet betaald, en zo lang deze niet betaald is krijgt het bedrijf dat onze stroom gaat doen geen toestemming.
Of wij moesten hem betalen het gaat maar om 16 euro maar dit is toch te gek voor woorden.
We zijn een paar dagen bezig geweest met de advocaat en het bedrijf maar kwamen er niet uit.
Nou is dat land van 1 familie dus mijn buurvrouw is de klein dochter van de oude eigenaar.
Deze heeft 4 zonen en het land is onderling verdeeld maar alles staat nog op opa zijn naam.
Ik mijn buurvrouw om hulp gevraagd en ze zij dat alle meters op opa zijn adres staan en deze was van 1 van zijn zonen.
Ze is gelijk bezig gegaan voor ons en s middags waren de rekeningen betaald want het waren er twee.
Als alles goed is krijgen we nu toestemming om onze paal neer te zetten met transformator over ja 15 dagen.
Nou we wachten het wel weer af.

We zijn gelijk weer aan het werk gegaan, Andre heeft de badkamer af betegelt Jeremy de woon kamer en ik heb alle opstaande stukjes gevoegd en geschilderd.
Jeremy is nu eindelijk zo ver dat hij aan zijn badkamer meubel kan beginnen.
Het is prachtig hout maar wel veel werk.
Hij heeft een freesbak gemaakt zo dat hij met de frees de plank mooi vlak kan maken want ja het is gewoon gezaagd met de ketting zaag en niet vlak dus , maar het werkt goed .
Vandaag gaan we weer naar Rivas naar de nica hornbach om onze kraan op te halen want die moest besteld worden.
Vanmiddag nog even wat werken dat loopt allemaal op rolletjes gelukkig.
Het zwembad is besteld en over 30 dagen zit die er in.
Dit gaat allemaal via een advocaat ach ja het is dan wel veilig denk
ik maar, gelukkig kost een advocaat hier niet veel je betaald een paar tientjes voor een contract met een bedrijf dat hij dan voor je regeld.
Zo we gaan weer aan het werk tot de volgende keer.